مبینامبینا، تا این لحظه: 16 سال و 7 ماه و 25 روز سن داره
مه یاسمه یاس، تا این لحظه: 1403 سال و 2 ماه و 2 روز سن داره
امیر علیامیر علی، تا این لحظه: 1403 سال و 2 ماه و 2 روز سن داره

✿◠‿◠ پری رویاهای من ✿◠‿◠

مادرانه من برای سه تا فرشته

مادرانه های من برای دخترم

1391/12/14 15:51
1,304 بازدید
اشتراک گذاری

 

دخترکم شاید الان کنار در گریه کنی بگی چرا کمکم نمیکنی  وقتی مادر شدی میفهمی من چرا کنار درمیستم و میگم آفرین خودت بپوش . دلم میگه هزار بار که ایندفع توی پوشیدن لباس کمکمش کنم دفع بعدی خودش میپوش . اما عقل چیزدیگه ای میگه . ومن چون دوست دارم بیشتر میخوام خودت بتونی انجام بدی

دیروز تو مهمونی دیدم یک بچه 10 ساله نمیتونه میوه پوست بکنه داده به مامانش گفتم وقتی میره مدرسه براش میوه نمیزاری گفت چرا خودم پوست میکنم به نظر من این مهربونی نیست ....

 

تولد یک پروانه

مردی یك پیله پروانه پیدا كرد. و آن را با خود به خانه برد.

یك روز سوراخ كوچكی در آن پیله ظاهر گشت مرد كه این صحنه را دید به تماشای منظره نشست ساعتها طول كشید تا آن پروانه توانست با كوشش و تقلای فراوان قسمتی از بدن خود را از آن سوراخ كوچك بیرون بكشد.

 پس از مدتی به نظر رسید كه آن پروانه هیچ حركتی نمی كند و دیگر نمی تواند خود را بیرون بكشد. بنابراین مرد تصمیم گرفت به پروانه كمك كند!

او یك قیچی برداشت و با دقت بسیار كمی آن سوراخ را بزرگتر كرد. بعد از این كار پروانه به راحتی بیرون آمد.

اما چیزهایی عجیب به نظر می رسید...

پروانه به راحتی از پیله خارج شد اما بدنش ضعیف و بالهایش چروك بود. در واقع پروانه بقیه عمرش به خزیدن مشغول بود و هرگز نتوانست پرواز کند.

چیزی که آن شخص با همه مهربانیش نمیدانست این بود که محدودیت پیله و تلاش لازم برای خروج از سوراخ آن،  راهی بود که خدا برای ترشح مایعاتی از بدن پروانه به بالهایش قرار داده بود تا پروانه بعد از خروج از پیله بتواند پرواز کند.

گاهی اوقات تلاش تنها چیزیست که در زندگی نیاز داریم.

اگر خدا اجازه می داد که بدون هیچ مشکلی زندگی کنیم فلج میشدیم، به اندازه کافی قوی نبودیم و هرگز نمیتوانستیم پرواز کنیم.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (19)

مامان سونیا
14 اسفند 91 16:02
احسنت به این مادر امیدوارم تمام آرزهایی داری براورده بشه و مبینا جان یک دختر مستقل بشه و روی پای خودش بایسته کارتون عالیه من این روش رو میپسندم


ممنون عزیزم
مامان آرینا مو فرفری
14 اسفند 91 16:04
---$$$$$$$$__$$__$$$$$$$$$
_$$$$$$$$$$$$__$$$$$$(¯`v´¯)$
$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$(¯`(*)´¯)$
$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$(_.^._)$$
$$$$$$$$$$$$$$$$$(¯`v´¯)$$$$$
_$$$$$$$$$$$$$$$(¯`(*)´¯)$$$
___$$$$$$$$$$$$$$(_.^._)$$
______$$$$$$(¯`v´¯)$$$$$
________$$$(¯`(*)´¯)$$
___________$(_.^._)$
____________$$$$$$


بوسسسسسسس
مامان تارا
14 اسفند 91 20:10
مبینا جونم باید از داشتن همچین مادر فهمیده و با احساسی به خودش بباله / خیلی قشنگ بود ممنون از اینکه هرازگاهی با احساسات لطیفت روحمون رو تازه میکنی / نوشته هاتو دوووووووووووست دارم


ممنون رویا جونم شرمنده میکن بوسسسسسسسسس
بهار مامانه برسام
14 اسفند 91 21:11
سلام مامان مهربون
واقعا به مسئله ی جالب اشاره کردی و خیلی خوبه ما مامانا با تمام دلسوزی و عشقی که نسبت به بچه هامون داریم کاری کنیم که خود ساخته بار بیان نه اینکه همیشه به ما متکی باشن که اگه اینجور بشه اون بچه طفلی تا اخر عمر در عذاب خواهد بود چون هرگز به استقلالی که باید نمیرسه
خدا ناز گلت رو برات حفظ کنه و انشالله همیشه سلامت و موفق باشه
خانمی باعث افتخاره منه دوستی مثل شما داشته باشم من لینکتون کردم
با ارزوی موفقیت برای شما و خانواده ی محترمتون


ممنون گلم بجمع دوستانم خوش آمدی
گلیܨܓܓܨ
14 اسفند 91 23:35
اینوهم لینک کردم....راستی منوهم لینک کن......به این وبلاگ هم سربزنmorabbykodak.niniweblog.com
متعلق به خودمه مال شوهرمه اینوهم لینک کن ممنون لوگوشوهم بذاربه وبلاگت


باشه ولی آدرس یکی بود
گلی جونم لوگوت باز نمیکنه

اس ام اس های عاشقانه
14 اسفند 91 23:41
هر روز با جدیدترین جملات و اس ام اس های عاشقانه ، پذیرای حضور گرم شما هستیم ...
مامان ترنم
15 اسفند 91 7:40
مثل هميشه عالي بودددددددددددددددددد
مهتاب جون واقعا زيبا و پر مفهوم بود.
اي كاش ما مادرها به جاي لطف و محبت بيجا ياد بگيريم بچه‌هامون رو خودساخته و مستقل بار بياريم.
البته يه كم سخته چون اول بايد روي خودمون كار كنيم .



آره عزیز باید از خودمون شروع کنیم
sara
15 اسفند 91 10:03
ممنون به ماسرزدی مهتاب جون...منتظرخبرهای جدیما باش


باشه گلم
ترنم
15 اسفند 91 21:32
وای مهتابم که چقدر دلم برات تنگ شده بود اما درگیر درس و جهاز برون دختر خاله و خونه تکونی و... بودم و نتونستم بیام نت اما واقعا به داشتن دوست مهربونی مثل تو افتخار میکنم که انقدر آینده نگر و فهیم، ایشالله مبینایه خوشکلم مستقل بشه و بتونه کارایه شخصی شو خودش انجام بده عزیزم


وای دلم برات یک ذره شده بود ممنون که اومدی امیدوارم توی درسهات موفق باشی بوسسسسسسسسسسسسسسسسسسسس
معصومه
16 اسفند 91 18:06
سلام عزیزم چطوری؟ آره یادم رفته بنویسم.طبق اولین سونویی که رفتم زده ده آبان سال 92 با ی هفته اینور یا اونور ..


پس آبان ماه میاد فرشته کوچلوت میاد بوسسسسسسسسسسس
مبینا گلی
17 اسفند 91 17:19
خیییییییییلی قشنگ بود داستان پیله
ممنون با این پستت تلنگری زدی به ما که در هر کاری به بچه ها کمک نکنیم تا مستقل بشن


ماشاا... گل دختر شما که برای خودش خانمی شده بوسسسسس
مامانی طهورا
18 اسفند 91 16:31
مبینای خوشگلم قدر این مامان مهربونتو بدون گلم



ممنون عزیزمییییییییییییی
مامانی طهورا
18 اسفند 91 16:33
مهتاب عزیزم چه خبر از خونه جدید ؟ مبینا جون عادت کرده؟


خوب دخملی هم داره عادت میکنه چه خبر ازخودت گلم
بهار مامانه برسام
19 اسفند 91 1:24
سلام عزیزم
پیشا پیش سال نو رو تبریک میگم و امیدوارم سال خوبی برای شما و نی نی نازت و همسرتون باشه و همیشه خودتون و خانوادتون سالم و سربلند شاد و موفق و خوشبخت باشید
گلم یه اموزش جدید تویه وب برسام گذاشتم که بد ندیدم بهت اطلاع بدم شاید خوشت بیاد و دوست داشته باشی واسه هفت سین امسالت یه همچین سبزه ای داشته باشی
اموزش تصویری کاشت سبزه ی نوروز92 به شکل عروسک فضول
احتمالا خوشت میاد هم اموزشش خیلی اسونه هم وقتگیر نیست یعنی در کمترین زمان با کمترین امکانات میتونی بهترین نتیجه رو از کارت ببینی و این سبزه به خاطر شکل خاصی که داره خیلی مورد توجه نی نی های ملوس قرار میگیره و اکثرا نی نی ها از این چیزا خوششون میاد
دوست داشتی بیا و اموزش سبزه ی هفت سین 92 به شکل عروسک فضول رو ببین
با ارزوی سالی پر خیر و برکت برای شما و خانواده ی محترم شما
تو رو خدا سر سفره ی هفت سینت موقع تحویل سال اگه تونستی واسه ما هم دعا کن مرسی گلم


باشه گلم حتما میام بوسسسسسسسسسسسسسسسسس
بهار مامانه برسام
19 اسفند 91 22:56
مبینا خانم شازده خانم خوشمل خانم خیلی هنرمند و نازی خاله قربونت بره ایشالله
امیدوارم اول زیر سایه ی لطف و مهربونی خدای بزرگ و بعد زیر سایه ی مامانی مهربون و هنرمندت و پدر محترمت به مدارج بالا و خوشبختی و سعادت واقعی که حق یک دختر ناز و زیبا و مودب و هنرمند مثل شماست برسی
خاله جون برات بهترین ها رو از خدا میخوام و امیدوارم یه روزی که من پیر شدم و شما یه خانم جوونی بیام به وبت سر بزنم و ببینم شما یه خانم تحصیل کرده ی موفق شدی که واسه نی نی خوشمل خودت داری مطلب مینویسی
انشالله
اگرم نباشم که اون روزا رو ببینم از الان میتونم تصور کنم که چه خارق العاده و زیبا میشه که یه کوچولوی ناز امروز واسه یه کوچکولوی نی ناز فردا مطلبای خوف خوف بنویسه
خاله قربونت بشه دخمل ناز قدر خودت و خانوادت و بدون ناز گلکم
میبوسمت


ممنون خاله مهربون بوسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسس
بهار مامانه برسام
19 اسفند 91 23:08
خواهر خوبم مهتاب جان
ممنون که انقدر به ما لطف داری
من و برسام و خیلی خوشحال میکنی وقتی به ما سر میزنی و با حضور گرم و مهربونت به ما انرژی مثبت میدی
خانمی امیدوارم همیشه خوش و خوشبخت و موفق باشی و همیشه خودت و خانوادت سلامت باشید
با ارزوی بهترین ها برای شما عزیزم


منم بهترینها رو برات میخوام از خدای مهربون

بهار مامانه برسام
19 اسفند 91 23:23
خانمی در مورد سوالی که واسه سبزه عروسک فضول پرسیده بودی خدمت عرض کنم که اره گلم کاملا درست گفتی
چون میخوایم فقط بالای عروسک مثلا موهاش سبزه باشه فقط بالای جوراب رو بذر میریزیم
من خودم از ارزن استفاده میکنم خیلی خوشگل میشه مثل گندمه ولی کوتاهتر و مرتب تر
خانمی واسه مرتب بودن کارت مثل عکس عمل کن اول بذرت رو بریز هر بذری هم باشه قشنگ میشه فکر نکنم محدودیتی داشته باشه بعد که بذرت رو ریختی جوراب رو کامل با خاک پر کن و بعد مثل شکل چشم و بینی و ازصورت جدا کن فکر نکنم به مشکل بر بخوری
بازم اگه سوالی بود من در خدمتم


مرسی عزیزم که برام وقت گذاشتی بوسسسسسسسسسس
لحظه های من و تو
20 اسفند 91 18:12
عالی بود. بارها خوندم تا یادم بمونه
مادر نمونه ای هستی . زنده باشی . به کمک و راهنماییهات نیاز پیدا میکنم


خوبی از خودت گلم
مهدی کوچولو
20 اسفند 91 22:57
آفرین بر مامان دور اندیش منم خیلی سعی میکنم مهدی خان مستقل باشه نمیدونم آخرش موفق میشم یا نه


مرسی گلم چه خبر از مهدی خان